Karta płatnicza – po czym poznać, że należy ją wymienić?

Karta płatnicza – po czym poznać, że należy ją wymienić?

Podczas codziennego użytkowania karty płatniczej możemy doprowadzić do jej nieznacznego zużycia bądź poważnego uszkodzenia. Co robić w sytuacji, gdy terminal nie przyjmuje płatności? Po czym poznać, że nadszedł idealny moment na wyrobienie nowej karty płatniczej i co należy zrobić, by otrzymać nową?

Dlaczego warto wymienić kartę płatniczą?

Mając do dyspozycji płatności bezgotówkowe, coraz więcej użytkowników decyduje się na zrezygnowanie z formy gotówkowej. Wygoda użytkowania to podstawowy atut kart płatniczych – za wybrane towary lub usługi możemy zapłacić w sklepie za pomocą terminalu płatniczego, a ta metoda jest chętnie stosowana przez wiele osób.

Jeżeli nie wiemy, ile środków mamy aktualnie na koncie, w takim przypadku możemy skorzystać z bankomatu i sprawdzić saldo. Bankomat oferuje także możliwość wypłacenia pieniędzy, jeżeli ostatecznie zdecydujemy się na płatność gotówką. Podczas każdej z tych czynności może dojść do uszkodzenia karty płatniczej – poprzez jej złamanie, zarysowanie bądź starcie ważnych informacji umieszczonych na przedniej lub tylnej stronie.

Zużycie karty jest naturalnym następstwem jej użytkowania i może utrudnić codzienne życie. Dlatego należy regularnie kontrolować wizualny stan naszej karty, aby nie spotkać się z sytuacją, w której nie będziemy mieli możliwości opłacenia naszych zakupów. Tak może być w przypadku płacenia przez internety, gdy nie ma możliwości sprawdzenia kodu CVV/CVC.

Po czym poznać, że karta wymaga wymiany?

Pierwszą oznaką konieczności wymiany karty płatniczej jest jej wygląd. Należy zwrócić uwagę na to, czy nie posiada ona  widocznych pęknięć lub ubytków. W obu tych przypadkach warto podjąć decyzję o wizycie w banku i wyrobieniu nowej karty. Uszkodzenia awersu karty płatniczej mogą uniemożliwić płacenie zbliżeniowe, a jej tylnej części – płacenie przez internet z kodem CVV/CVC.

Drobne zabrudzenia także są w stanie utrudnić nam codzienne dokonywanie transakcji – terminal płatniczy może mieć problem z przyjęciem płatności, jednak w takim przypadku wystarczy jedynie delikatnie oczyścić kartę, uważając przy tym, by nie zetrzeć podpisu. Warto pamiętać, że posiadając kartę płatniczą bez naszego podpisu, mogą spotkać nas niemiłe konsekwencje – sprzedawca posiada prawo do odmówienia sprzedaży towaru bądź usługi, a podpisanie karty płatniczej jest proste.

Jak wymienić kartę płatniczą?

Jeżeli podejmiemy decyzję o wymianie karty, musimy w tym celu udać się do banku. W większości przypadków będziemy jednak zmuszeni do zapłacenia za wyrobienie nowej karty, o ile nie podejmiemy decyzji o złożeniu reklamacji. Jeżeli zdecydujemy, że uległa ona zniszczeniu nie z naszej winy i nie było to naturalnym następstwem jej użytkowania, wtedy możemy ubiegać się o darmową wymianę. Nowa karta to gwarancja udanych, bezproblemowych zakupów.